- Na parkingach APCOA budowana będzie platforma Urban Hubs , zapewniająca naszym partnerom infrastrukturę niezbędną dla rozwoju mobilności, ładowania pojazdów elektrycznych, logistyki i usług „na żądanie”.
- W ramach rozwoju nowych usług, APCOA zaangażuje się w budowę zintegrowanego ekosystemu usług Smart City i Smart Mobility, przez co w aktywny sposób przyczyni się do zrównoważonej transformacji obszarów miejskich oraz redukcji emisji CO2.
- Udostępnienie ponad 1,5 mln miejsc parkingowych APCOA w Europie, w tym ponad 1,9 mln m 2 dostępnej przestrzeni na potrzeby logistyki miejskiej, mobilności, infrastruktury ładowania elektrycznego i usług technologicznych niesie ze sobą istotny potencjał w zakresie wzrostu przychodów i wartości firmy dla akcjonariuszy.
- Inwestorzy będący właścicielami nieruchomości osiągną szereg korzyści z wpięcia swoich obiektów do tego cyfrowego ekosystemu, uzyskując także dostęp do ekskluzywnej sieci partnerów APCOA.
- Do strategicznych partnerów APCOA należą już między innymi spółki Bosch, BVG, Daimler, E.ON, HERE Technologies, Sixt i UFO Drive.
Stuttgart/Warszawa, 18 lutego 2021 r.– APCOA PARKING (APCOA), wiodący europejski operator parkingów, zbuduje w ramach swojej sieci parkingów platformę pod nazwą APCOA URBAN HUBS, tworząc zintegrowany ekosystem zapewniający zrównoważone i efektywne wykorzystanie miejsc parkingowych. Strategiczni partnerzy firmy uzyskają w ten sposób dostęp do fizycznej i cyfrowej infrastruktury, skrojonej według ich potrzeb. Klienci z kolei będą mieli możliwość skorzystania z szerszego asortymentu usług i produktów. Korzyści będą czerpać także właściciele nieruchomości: rozbudowana sieć partnerów strategicznych APCOA oznacza dla nich dodatkowe możliwości i sposoby korzystania z obiektów, co przyczyni się również do wzrostu ich wartości.
W oparciu o ponad 11 000 obiektów APCOA stworzyła największą w Europie sieć połączonych cyfrowo parkingów. Nasza platforma cyfrowa łączy parkingi z usługami logistycznymi i technologicznymi, platformami shared mobility oraz infrastrukturą ładowania pojazdów elektrycznych. Już teraz wnoszą one istotny wkład w tworzenie „inteligentnych miast przyszłości”, wyjaśnia Philippe Op de Beeck, Chief Executive Officer APCOA PARKING Group.
Pod marką APCOA URBAN HUBS firma rozszerza funkcjonalność swoich parkingów, integrując je w jednolity ekosystem cyfrowy, którego podstawę stanowi autorska aplikacja mobilna APCOA FLOW. W ten sposób wszystkie parkingi firmy mogą służyć jako platformy dla szerokiej gamy dodatkowych usług. W pierwszym etapie firma koncentruje się na parkingach wielokondygnacyjnych w obszarach śródmiejskich, które oferują największy potencjał poprawy efektywności logistyki tzw. „ostatniej mili”, zmniejszenia ruchu logistycznego w centrach miast, a w rezultacie doprowadzenia do znacznej redukcji emisji CO2. Zwiększając dostępność infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. Obiekty APCOAURBAN HUBS aktywnie przyczynią się również do rozwoju mobilności elektrycznej. Oferta URBAN HUBS będzie szczególnie atrakcyjna dla mieszkańców miast, czy też osób dojeżdżających do pracy, które nie mają własnych miejsc postojowych lub stacji ładowania pojazdów. Dodatkowym atutem przy podejmowaniu decyzji o zakupie pojazdu elektrycznego może być właśnie gwarantowany dostęp do tego rodzaju infrastruktury.
„W ciągu najbliższych lat zamierzamy rozwinąć sieć kilkuset obiektów APCOA URBAN HUBS na terenie całej Europy. Dla właścicieli parkingów wartością dodaną wynikającą z naszego projektu, będzie możliwość dywersyfikacji przychodów oraz realizacji zrównoważonej strategii rozwoju, co wpłynie korzystnie na długoterminową wartość ich aktywów. Obecnie prowadzimy zaawansowane rozmowy z wieloma potencjalnymi partnerami, którzy doceniają skalę i intensywność lokalizacji naszych obiektów oraz fakt, że w centrach europejskich miast ma do nich dostęp ponad 230 milionów konsumentów. W związku z tym, nasi obecni i potencjalni partnerzy są bardzo zainteresowani wykorzystaniem zaawansowanej technologicznie infrastruktury APCOA w ramach własnych modeli biznesowych”, wyjaśnia Op de Beeck. Obecnie do strategicznych partnerów APCOA należą Bosch, BVG, Daimler, E.ON, HERE Technologies, Sixt i UFO Drive.
Marka APCOA od dawna kojarzy się z konsekwentną realizacją kompleksowej strategii cyfrowej i innowacji. W roku 2018 firma uruchomiła wielokrotnie nagradzaną, najnowocześniejszą w Europie platformę mobilną APCOA FLOW, która zapewnia cyfrowy dostęp do tysięcy parkingów w Europie, w tym także w Polsce, z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. „Dzięki temu jesteśmy świetnie przygotowani na wyzwania wynikające ze zmian w sposobach korzystania z miejsc parkingowych oraz na wymogi stawiane nam przez miasta i gminy. Tylko poprzez przewidywanie przyszłych trendów rynkowych oraz aktywny udział w kształtowaniu się nowych trendów gospodarczych i społecznych, będziemy w stanie dostosowywać się do zachodzących zmian i czerpać z nich korzyści”, stwierdza CEO Grupy APCOA - Philippe Op de Beeck.
URBAN HUBS stanowi odpowiedź firmy APCOA na jeden z najbardziej gwałtownych trendów gospodarczych obecnych czasów, tj. gwałtownego rozwóju handlu internetowego i usług „na żądanie”, które kreują popyt na przestrzeń logistyczną w centrach miast, a także rosnącą urbanizację i wzrost mobilności elektrycznej.